ملاک ارتقا به پایه تحصیلی بالاتر در کشورهاي مختلف


اينجه هنر

آیت‌ا... خامنه‌ای: هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست. دوستان،بسيار خرسندم ،ازاينكه چند لحظه با شما هستم.وشما نيز با نوشتن نظرا ت خود مرا در بهتر بودنم ياري نماييد.

 

آرژانتین
از سال ۱۹۸۹ وضع درسی دانش آموزان با نمرات ۱ تا ۳ سنجیده می شود ( عالی، رضایت بخش، غیر رضایت بخش ) و اعتقاد کلی آن است که این روش موجب پایین آمدن استانداردهای آموزش شده ولي بسیاری معتقدند که شیوه نمره گذاری گذشته که با اعداد ۱ تا ۱۰مشخص می شد،‌ نتیجه بهتری داشت و شیوه جدید باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.
آلمان
ارزشیابی از دانش آموزان توسط معلمین مربوطه و بر اساس امتحانات کتبی، شفاهی، انجام دادن تکالیف درسی ومشارکت فعال دانش آموزان در کلاس صورت می گیرد. که نتیجه بصورت گزارش کتبی (به ویژهدر دوره ابتدایی) و یا بر اساس نمره گزاری در مقیاس ۶ نمره ای به اطلاع خانواده ها می رسد.
اسپانیا
بر اساس مقررات جدید،ارزشیابی در مقطع پیش دبستانی بصورت مستمر و ارتقا بصورت اتوماتیک خواهد بود. دردوره ابتدایی و متوسطه، اطلاعات لازم برای ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با روش های مختلف از قبیل مشاهده منظم، تحلیل تکالیف درسی،آزمون های کتبی، شفاهی و عملی جمع آوری خواهد شد. د رصورتی که بررسی ها نشان دهندکه دانش آموز به هدف های مورد نظر نائل نشده است، باید سال تحصیلی را تکرار کند. تکرار پایه در هر دوره فقط یک بار و در مجموع در طی ۱۰ سالآموزش اجباری، دو بارامکان خواهد داشت.
بلغارستان
در بلغارستان،دانش آموزان دوره ابتدایی بطور اتوماتیک و بر اساس سن به کلاس بالاتر ارتقا مییابند. در دوره های پیش متوسطه، متوسطه و دانشگاهی، وضعیت تحصیلی دانش آموزان بانمرات ۲تا ۶ مشخص می شود. نمره ۲ به معنای ضعیف است و دانش آموز باید مجددآ درامتحان شرکت کند، نمره ۳ ، به معنای رضایتبخش، نمره ۴ خوب، نمره ۵ خیلی خوب ونمره ۶ به معنای عالی می باشد. دانش آموزان ضعیف باید پایه تحصیلی را تکرار کنند.
سوئد
در مدارس سوئدهیچ گونه امتحان نهایی وجود ندارد. در دوره آموزش اجباری بجز تعداد معدودی از دانش آموزان بقیه به کلاس بالاتر ارتقا می یابند و قبولی یا مردودی در واقع مفهومی ندارد. در سال دوبار ( آخر پاییز و بهار ) به دانش آموزان کلاس های هشتم و بالاتر نمره داده می شود. نمرات با اعداد ۱تا ۵ مشخص می شود.
 ژاپن
در ژاپن هیچ گونه امتحان نهایی وجود ندارد . ارتقا به کلاس بالاتر بر اساس ارزشیابی داخلی انجام می گیرد و در عمل ارتقا از کلاسی به کلاس بالاتر در مرحله آموزش اجباری ( تا کلاس نهم ) بصورت اتوماتیک و قطعی می باشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 11 تير 1392برچسب:,ساعت 12:47 توسط دبير هنر| |


Power By: LoxBlog.Com

خدمات وبلاگ نويسان جوان

استخاره با قرآن کریم
دریافت کد استخاره آنلاین

;font-size: 8pt ;TEXT-ALIGN: center ;font-family: Tahoma ;FONT-WEIGHT: bold ;}